Today’s Team.

Het jonge
retailbureau
waarin creativiteit,
betrokkenheid
en commercieel
instinct vechten
om voorrang.

meer over dit reclamebureau.

Today's Team staat ook tijdens de coronacrisis voor alle klanten in de startblokken.

Vandaag ziet er anders uit dan gisteren en misschien vraagt morgen ook weer iets anders van ons. Today’s Team staat klaar om op ieder moment te reageren op een nieuwe realiteit. Jaren geleden zijn we begonnen om ons bureau online in te richten. Inmiddels hebben we enorm veel ervaring opgedaan met werken op afstand. Dat blijkt juist nu extra waardevol te zijn. We doen er alles aan om de continuïteit van onze dienstverlening voor al onze klanten te waarborgen.

We zien vanzelfsprekend de ernst van de situatie in en aan de andere kant zien we ook mooie dingen ontstaan. Een versterkt gevoel van saamhorigheid, inventiviteit en een focus op de dingen die er werkelijk toe doen.

Mike Weinberg,
Oprichter en creatief directeur Today’s Team

Today's Team

Het kleine retailbureau met grote klanten.

Onze klanten willen met de makers aan tafel, geen onnodige organisatielagen. Ze zoeken creativiteit, meedenkvermogen én een bureau dat vooral normaal doet. Dat vind je bij Today’s Team en daarom gaat het zo goed met ons.

We werken voor grote klanten met de ambitie om mooie dingen te doen. Maatschappelijk, intern, op de winkelvloer, op een schermpje, op de deurmat. De scheidslijn tussen bureau en opdrachtgever vervaagt bij ons. We vormen één team en zo worden ingewikkelde vraagstukken snel eenvoudiger. En heel vaak leidt dat tot goed werk en blije, opgeluchte gezichten. Welkom bij Today’s Team!

Binnen het netwerk van Today’s Team zijn de meest uiteenlopende disciplines vertegenwoordigd. Van creatieven tot 3D-animators, van editors tot vormgevers, van html-bouwers tot contentredacteuren. Zo kunnen we over het beste talent beschikken en op veel briefings ‘ja’ zeggen. We houden van precisie, snelheid en betrokkenheid.

Mike Weinberg. Creative Director Today’s Team.

Mission statement van Albert Heijn
zegt ook veel over Today.

https://www.ah.nlSoms is er geen briefing nodig om iets bijzonders te bedenken. We worden regelmatig gevraagd om instore communicatie voor Albert Heijn te ontwikkelen. Dat doen we met alle liefde, want wie wil er nou niet voor ‘Zaandam’ werken. Eén van de opdrachten was de invulling van het WiWu gebied. Wie, wat horen we je al zeggen. WiWu betekend winkel in, winkel uit. Ahhh… weer wat geleerd.

Je zult er niet vreemd van opkijken dat je bij binnenkomst van een winkel vaak een missie leest. Meestal beginnen die met zoiets als ‘Bij huppeldepup geloven we in duurzaam ondernemerschap, waar het belang van onze klant voorop staat’. Een typisch zinnetje waar je volledig aan voorbij gaat (heeft ook een beetje met de belofte van dit open deur voorbeeldje te maken *gniffel*).

lees meer

Dat was bij Albert Heijn eigenlijk ook een beetje zo. De missie luidt: Albert Heijn maakt het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar. Al een stuk beter, maar het beklijft niet echt. Pas toen we de missie in een vormconcept verpakten ontstond er iets. Ze hebben er nooit om gevraagd, maar opeens ontstond het en presenteerde we het aan marketing. En nu kom je dit drieluik met de Albert Heijn missie bij ieder ‘Winkel in’ gebied van Albert Heijn tegen. Mogen we even op de eigen borst kloppen?

Now available: Today's Team Tees

We hebben ons uitgeleefd op een paar toffe T-shirts. Wat vind je ervan? Ze zijn gratis beschikbaar voor onze klanten in de maten S, M, L en XL.

lees meer





Stuur ons een mailtje met je maat en het nummer van je favoriet. Dan zorgen wij dat je 'm snel kunt aantrekken.

Hopla. Bestellen maar.

Nieuwe formule ANWB:
thuiskomen voor leden.

Met vier miljoen leden is ANWB de grootste vereniging van Nederland. En vanaf vandaag hebben ze ook een echt clubhuis. Aan Today’s Team de vraag om de instore communicatie te ontwikkelen.

De ANWB winkel Utrecht Neude is naast winkel vooral een ontmoetingsplek voor ANWB-leden. In het ANWB Café wordt heerlijke koffie geschonken en de vers gebakken appeltaart vertelt je neus dat je thuis bent ...

lees meer

Maar da’s niet alles, want er worden allerlei inspirerende workshops gegeven door en voor leden. Denk aan ‘Hoe maak je de beste vakantiefoto’s?’ of ‘Hoe pak ik m’n auto slim in?’. Zo krijgt lid zijn van de ANWB nóg meer betekenis. En nu dus met een extra toefje slagroom!

Bij Profile werken geen
acteurs, maar monteurs.

Profile is goed in banden en onderhoud. Maar niet in toneelspelen en verkooppraatjes. Daarom maakten we commercials met de eigen mensen van Profile. Eerlijke en oprechte vakmensen met een behoorlijke dosis humor.

En dat blijkt, want we horen vaak dat deze films in het reclameblok voor een sympathieke glimlach zorgen. Fijn om te weten dat je ook zonder 3 PPM’s, een file aan lichtwagens en decorbouwers impactvolle films kunt draaien.

Today’s Team doet niet mee aan pitches.

Dat heeft niks met arrogantie te maken hoor. Het is onze overtuiging dat pitchen het vak uitholt. Je geeft immers het enige product dat we kunnen verkopen gratis weg. Strategie en creatie. Da’s niet goed voor het bureau, maar ook niet voor de opdrachtgever.

Want die gaat vaak niet met een ‘waardevolle’ manier om met de ideeën. Zeker als er een stuk of zes bureaus aan de slag mogen, belanden de concepten al snel op de stapel. Als er een pitch-begeleider in de arm genomen wordt, krijg je de poppen helemaal aan het dansen. Ze maken het proces ingewikkeld, zodat er aan het eind van de rit een pittige factuur verstuurd kan worden. Onnodig en het speelt vaak in op de onzekerheid van de klant ...

lees meer

Oké, toch kunnen we ons voorstellen dat je twijfelt om met een bureau in zee te gaan. Spreek dan een proefperiode af en zeg, omwille van de continuïteit, je oude bureau nog niet op. Laat desnoods twee bureaus aan een opdracht werken. Het is helemaal niet nodig om je direct met een contract aan elkaar te verbinden. Today’s Team heeft met geen enkele opdrachtgever een contract. Toch zijn onze samenwerkingsverbanden hecht en oprecht. Spreekt zo’n aanpak je aan, bel ons dan even. Super om met elkaar van gedachte te wisselen ook al vertel je ons dan ook nog een ander bureau te bellen. Groot gelijk!

We maken de huis-aan-huis folder
voor GAMMA (maar niet helemaal).

Breng meer van onze merkidentiteit in de folder en laat dat gevoel ook doorklinken op de winkelvloer. Ehhh... dat klinkt ons bekend in de oren. Iedere retailer is vechtende met de balans tussen sales en merkbouw.

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten horen we je denken. Klopt! Maar heel vaak wint inkoop het van de marketeers en krijgen we weer folders met grote productafbeeldingen en nog grotere afprijzingen. We helpen graag om die gezonde balans te vinden en beide afdelingen met elkaar te laten samenwerken. We gaan aan de slag met een kenmerkende tone-of-voice, een eigen beeldtaal, lay-out, prijssigning en ga zo maar door.

lees meer

Nu zijn we geen productiebureau dat dagelijks HAH-folders op de studio in elkaar draait. Laat ons de prima ballerina's zijn (sorry voor de arrogantie) die de basis leggen. Dat doen we door puzzelstukjes aan te reiken, zodat de productiebureau's snel én goed aan de slag kunnen. Vaak kijken we bij de eerste voorstellen even mee, om van een generieke doe-het-zelf folder een typische GAMMA folder te maken. Een doe-het-(bijna)-zelf aanpak dus.

Naar Londen voor
Albert Heijn food fotografie.

Foto’s waar het water je van in de mond loopt. Niet overstyled, maar puur en oprecht. Zo ongeveer klonk de briefing van Albert Heijn.

Een lang verhaal kort: we hebben twee weken met Diana Miller in Londen gefotografeerd. Was er dan niks in Nederland te vinden? Hier zijn toch ook goede food fotografen? Da’s waar, maar toch… ze fotografeert uitsluitend met daglicht, werkt met supergoede stylisten en heeft een aangeboren gevoel voor compositie.

lees meer

De beroemdheid uit Londen was wel bloody arrogant. Voor ieder verzoekje uit Zaandam moesten we de blaren op onze tong lullen. Na twee weken kon je ons dan ook van de studiovloer opvegen. Maar dan heb je wel een ui waar je U tegen zegt!

Today’s Team heeft
eigen belofte niet op orde.

Zo nu en dan vragen we onze favoriete strateeg Maarten Savelberg even kritisch naar onze site te kijken. Hij begint met een complimentje en dan komt de narigheid. Today’s Team positioneert zich teveel als retailbureau, terwijl jullie zoveel meer doen. Vertel dat nou eens. Vertel eens over het a.s.r. LevenLiveLAB bijvoorbeeld. Oooooooké… komt ie Maarten!

We doen veel voor a.s.r., een bijzonder groot financieel instituut waar veranderingen langzaam plaats vinden. Dat is goed, want ze worden door beleggers gezien als nuchter en dus stabiel.

lees meer

Aan de andere kant staat de verzekeringswereld aan de vooravond van gigantische veranderingen. DNA wordt straks simpel uitleesbaar en kan een uitgangspunt worden voor de manier waarop a.s.r. haar klanten verzekert. Zomaar een voorbeeld van technische revolutie die over tien jaar de gewoonste zaak van de wereld is. Om snel voeling bij deze ontwikkelingen te krijgen hebben we het a.s.r. LevenLiveLAB ontwikkeld, waar Today’s Team de aanjager van nieuwe producten en diensten is. Iedere dinsdagmiddag van 12.00 tot 16.00 uur. Dat zijn geweldige sessies, waar we met de gemotiveerde mensen van a.s.r. aan de slag gaan. Na vier uur zijn we bekaf, maar hebben we wel het idee dat we de tijd aan het bijbenen zijn. “Aha! Today’s Team is dus – naast retailbureau – ook inspirator voor innovatietrajecten” zou je nu moeten denken.

Potje voor nu en later maakt
pensioen simpel en leuk. Lean start-up!

We leren iedere dag weer iets bij Today’s Team. Steeds vaker worden we betrokken bij Lean start-ups waarbij concept en vormgeving moeten helpen om het idee verder te brengen. We zijn een ster in het maken van MVP’s. Zo ook voor het onderwerp pensioen.

Een taaie, want ook al hebben veel Nederlanders een prima pensioen, bijna niemand weet wat ie later echt nodig heeft om lekker te kunnen leven. We bedachten het Potje voor nu en later. Een echte pot met daarin een iPhone (van karton natuurlijk) die verwijst naar de Potje voor nu en later website. Daar kun je in een paar simpele stappen je pensioen inzichtelijk maken. Facebook, bannering, en financial vloggers hielpen mee om het potje wereldkundig te maken.

lees meer

Maar wat betekent MVP nou eigenlijk? Minimal Viable Product. Dus niet fijnslijpen tot je erbij neervalt, maar heel snel een eerste website lanceren, leren van de meetresultaten en direct een verbeterde versie introduceren. Je snapt ’t al… daar kun je lekker druk mee zijn. Maar wat is dit geweldig om te doen! Binnen krap een week een enorme CTR-stijging en afname van bounce rates. En we blijven leren. Versie na versie! Today’s Team is dus ook een beetje Today’s Lean!

Mike Weinberg

Creatief directeur die
lachen het belangrijkst vindt.

Oprichter en creatief directeur van Today’s Team. Een pak heeft ie niet en hij loopt graag op z’n gympen. Toch is hij juist vaak de man die op de koffie wordt gevraagd door de raad van bestuur.

Heeft het te maken met z’n kennis of aanstekelijke lach? De wil om de beste te zijn of omdat hij altijd eerlijk en oprecht is? Wie het weet, mag het zeggen. Maakt ook niet uit. Mike Weinberg is het gezicht van Today. Hij vindt het belangrijk om Today’s Team klein en flexibel te houden, maar wel voor opdrachtgevers te werken die ertoe doen.

lees meer

Die hoeven niet altijd groot te zijn (dat zijn ze wel vaak), maar het moet wel kunnen leiden tot een innige relatie waarbij de verhoudingen tussen opdrachtgever en bureau versmelten tot een gezamenlijke wil om mooie en goede dingen te doen. Ja precies, een beetje maatschappelijke betekenis brengen en vooral iedere dag lachend met je vak bezig zijn.

Extra bijzonder

AH to go waterfles.
Lekker navullen met kraanwater.

AH to go klopte bij ons aan met een fantastische opdracht. Ontwikkel een nieuwe waterfles die de millennials aanspreekt. Juist deze doelgroep is bereid om een fors bedrag voor een flesje water te betalen.

Het flesje moet bijdragen aan de identiteit van deze groep en met trots op de collegebanken gezet kunnen worden. Nu riepen we nog dat we geen packagingbureau zijn. Dat willen we ook niet, het is veel meer een communicatie- dan een verpakkingsvraagstuk zeiden ze. Da’s nou precies waar we zoveel plezier in hebben bij Today’s Team. Bijzondere opdrachten voor klanten die er toe doen en die ons ook nog eens alle vertrouwen geven.

Bedankt Albert Heijn.

New business update.

Hoogste tijd om onze site weer even te updaten met new business. Maar whhaaaaaaaaa, er komen steeds prachtige projecten met pittige deadlines tussen. En dat is natuurlijk geweldig! Wat een start van het jaar met nieuwe klanten als Wavin, GAMMA en AH to go.

Wavin is een grote internationale onderneming gespecialiseerd in pijpen en buizen. Dat heeft dus alles met watermanagement te maken. Hun rol wordt door een stijgende zeespiegel steeds belangrijker. Steden krijgen vaker te maken met overstromingen en Wavin heeft technologie in huis om dat water af te voeren. Wavin heeft ons gevraagd een internationale verpakkingslijn voor hun producten te ontwerpen.

GAMMA verspreidt wekelijks 5 miljoen huis-aan-huis folders. Aan ons de vraag om meer merkidentiteit in de folders te verwerken zonder de commerciële kracht uit het oog te verliezen. We zijn echter geen productiebureau. Daarom ontwikkelen we vorm en conceptpuzzelstukken waar andere bureau’s mee aan de slag kunnen. Today’s Team heeft de eindregie. Prachtige rol toch!

AH to go heeft ons gevraagd om waterflesjes te designen. Fles en label. Da’s een gave opdracht!

Met al deze opdrachten zijn we nu volop bezig. Zodra we tijd hebben zetten we deze nieuwe cases online! En weer dooorrrrrrrr!

Uitvaartverzekeraar Ardanta
is een vrolijk bedrijf!

Ardanta, de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland, is een vrolijk bedrijf. Dat zou je niet verwachten, als je je de hele dag bezig houdt met de dood. Toch is het zo. Dat kun je wel zien aan de portretserie we van de medewerkers maakten. Ardanta wil Helpen door te doen. Niet meehuilen, maar meehelpen. Juist op een moment dat alle hulp welkom is.

We werken al jaren voor Ardanta. Onze opdrachten variëren van communicatie naar het intermediair, interne communicatie en het bouwen aan een waardevolle relatie met polishouders. Dat laatste is belangrijk, want we willen af van de kille waardenoverzichten. Juist een uitvaartverzekeraar is in staat om haar klanten te laten nadeken over de dood. Maar vooral over het leven. En als je dat zo nu en dan doet, zul je zien dat het rust en ruimte biedt en een hoop plezier!

Today's Team

Conflicting business. Een term van vroeger.

Positioneren, concurreren, autoriteit. Allemaal ouderwetse marketing termen wat Today’s Team betreft. We leven in een tijd waarin het juist interessant is om elkaar op te zoeken, van elkaar te leren, elkaar te versterken. Dat gebeurt gelukkig steeds vaker. Grote ondernemingen die door samenwerken meer betekenis in ons leven krijgen.

Daarom is het steeds minder interessant of een bedrijf een product- of kennisvoorsprong heeft. Die voorsprong is binnen een minuut ingehaald. Daarom zijn we als bureau steeds minder bezig met conflicting business. We werken voor verschillende financieel dienstverleners, supermarkten en outdoor specialisten. Onze klanten liggen er niet van wakker. Sterker nog, soms kunnen we zelfs de brug slaan om ze met elkaar in contact te brengen. Helemaal van vandaag, ehhhh… Today.

Nieuwe winkelformule PLUS Retail.

En opeens zaten we in een megatraject voor PLUS Retail. Soms kan je leven met één belletje danig in de war geschopt worden. Maar da’s precies de bedoeling, daar houden we van bij Today’s Team van. Huppekee!

Bouwen aan een totaal nieuwe winkelformule. Geweldig wat we daar samen met de mensen van PLUS, JWT Amsterdam en VBAT hebben mogen doen. In de formule staat het buitenlandse marktgevoel centraal. Als je weleens in de Mercado San Miguel bent geweest, snap je wat we bedoelen. Alles supervers, knapperig brood, geurige kruiden, persoonlijk… ga zo maar door.

lees meer

De Makerij – ja, zo noemen ze die – is de ruggegraat van de winkel. De plek waar alles onder je neus bereid wordt. Van pizza tot smakelijke daghap. Van soepen tot versgebakken vis. Wow, wat een next level supermarkt. Uitdaging voor ons om nou eens geen ‘leuke zinnetjes campagne’ te doen, maar de communicatie volledig in dienst van het product te laten staan.

Gelukt. Een aanpak om van te watertanden hoorden we bij de opening! (potver, toch weer een copy grapje).

Today’s Team betrokken
bij consultancy pitch.

Jullie zijn retailspecialist, maar daarmee doe je jezelf tekort horen we weleens. Fair enough. Daarom deze post over het volgende avontuur: a.s.r. is bezig met een innovatietraject. Dat gaat verder dan een impactvolle campagne of een slimme pay-off (jammer, want daar zijn we juist zo goed in).

Nee, dat heeft veel meer te maken met hoe het bedrijf intern georganiseerd wordt. Welke producten en systemen uitgefaseerd worden en welke juist ontwikkeld worden. Voor deze meerjarige visie zocht a.s.r. een consultancy bureau dat niet alleen een rapport kan schrijven maar ook betrokken is bij de implementatie. Je ziet; de consultancy taal spreken we al aardig.

lees meer

Wat wil nu het geval? a.s.r. vroeg ons om mee te gaan naar de verkenningsgesprekken met deze consultaties. Maar wij zijn simpele creatieven riepen we nog! Nee zeiden ze, jullie kijken net op een andere manier naar mensen en organisaties. Ga mee en help ons bij de keuze van de consultancy club die bij ons past.

Tjonge. Wat een eer en wat was het weer leerzaam!

House of Bols.
Your best hour in Amsterdam!

Toen we rond een uurtje of 11 onze eerste meeting bij Bols hadden, werd er gevraagd wat we wilden drinken. Na een seconde van twijfel riepen we toch maar braaf: een kopje koffie. Onhandige keuze, want hun jenevers en likeuren zijn geweldig.

Afijn, we wilden toch nuchter de briefing aanhoren en verstandige vragen stellen. Centrale opdracht: hoe maken we van het museum dat House of Bols heet een top 10 bestemming in Amsterdam? Met 17 miljoen bezoekers een populaire bestemming, maar toeristen blijven kort. 1,9 nachten om precies te zijn. Van Gogh, het Rijksmuseum en het Anne Frank Huis zijn onverslaanbaar, maar wat doe je daarna met je spaarzame tijd?

lees meer

Daar speelt deze aanpak op in met een keiharde belofte: House of Bols. Your best hour in Amsterdam! Helder en duidelijk. Om de campagne samen met de mensen van Bols in 't echt te bekijken werden we eerst ondervraagd, gefouilleerd en gescand. Tja... dat krijg je als je op heel Schiphol mediaruimte hebt ingekocht!

Wavin.
Ondergrondse beweging met impact.

Misschien ken je ze; Wavin. Ze maken pijpen en buizen, vaak voor rioolsystemen. Grote kans dat onder jouw stoel dus iets van Wavin in de grond zit. Het is een groot internationaal opererend bedrijf dat steeds vaker milieuvraagstukken oplost.

Ga maar na. Door klimaatverandering stijgt op veel plaatsen de waterspiegel. Je hoort regelmatig van overstromingen in dichtbevolkte gebieden. Dat water moet worden afgevoerd en daar is Wavin goed in.

lees meer

Het is een typische B2B klant maar ook zij beginnen het belang van de eindgebruiker in de smiezen te krijgen. Daarom vroegen ze ons kwalitatieve verpakkingen te maken en het merk Wavin in een brandbook vast te leggen. Belangrijk, want ze werken met tientallen bureaus over de hele wereld en willen een consistente uitstraling. Best wel een eer dat Today's Team even aan die wereld mag vertellen hoe het allemaal moet!

Albert Heijn

Hoe je met drie woorden
een heel verhaal vertelt.

Een instore concept voor de grootste grootgrutter van Nederland – Albert Heijn – ontwikkelen is een proces. Een leuk proces, laat dat helder zijn.

Want iedereen wil het beste, maar toch heeft iedereen zijn eigen zienswijze op de dingen. Marketing wil een eenduidig en makkelijk produceerbaar concept. De productmanagers willen vooral aandacht voor het product en prijs. En afdeling corporate wil dat de kernwaarden van het merk doorklinken.

lees meer

Dat zorgt vaak voor een goed gevulde vergaderzaal. Heel vaak presenteren we verschillende conceptrichtingen, zodat niemand met de rug tegen de muur hoeft te staan. En soms is het bij de eerste presentatie al raak. Zo ook met ‘the three word story’ route. Een aanpak waarin heel veel samenkomt. Beleving, product, verhaal en niet te vergeten: prijs. Dat maakt werken voor grote klanten zo uitdagend. Alle belangen zo goed mogelijk dienen, zonder scherpte in belofte en creativiteit uit het oog te verliezen.

Oh… wat is retail toch een mooi vak!